neděle 19. dubna 2009

Tak za kolik?!

Každý má svou cenu - divili byste se, ale má. Ať si kdo chce co chce říká. I když...


Baví mě bezcenní lidé. Nejde o to, že by svou cenu neměli, ale oni ji neví a nebo je "nulová". Poznal jsem člověka, který má obrovský talent (dle mého, samozřejmě). Navíc mě baví jeho témata - což jsou hlavně lidé a pak kavárenský potažmo hospodský život. Jasně - naprosté všednosti, ale nevšedně podané! To se musí vidět na vlastní oči, ale mohu říci, že jsem byl včera naprosto u vytržení! Děsně jsem se při pohledu na ty skicy (kdekdo by to nazval čmáranicemi, ale mě se tento syrový stav malby či kresby líbí) bavil a nořil do světa představ a iluzí, které ve mně ty výjevy vyvolávaly. Bylo to moc příjemné.

Chtěl jsem tedy od toho člověka vědět, na kolik by mě přišlo jedno jeho dílko v oleji, tak formát 40x40 nebo 40x60. Nedostalo se mi odpovědi. Nejprve to bylo o tom, že by cenu musel určit dle již hotového díla, což chápu. Ale po jednom rumu to bylo už o tom, že pro kamarády by to bylo samozřejmě zadarmo... Nerad lidi využívám a tohle mi trošku využíváním zavání, takže dlužný nebudu (pokud se tedy něco uskuteční a já budu mít ten olej doma), ale někdy můžete člověka finančním obnosem i urazit - buď je to málo a tím pádem umělce nedoceňujete, a nebo je to příliš velký a tím pádem umělcem v podstatě pohrdáte, neb se mu vysmíváte...

Ale i tak ten olej chci - ty skicy totiž mají lehce francouzský nádech, což mě fascinuje (to se totiž musí prožít a ten člověk je velice mladý...).

Chtěl bych, aby jednou na mé svatbě, případně pohřbu, hrál na saxofon jeden můj kamarád, známý (Kubíku, pro mě jsi tak velká autorita, že prostě nevím, do jakého okruhu lidí tě mohu či mám zařadit...každopádně z mého pohledu jsi přítel) - nejde ani tak o to, jak nebo co hraje. Jde o to, jak to hraní prožívá. A přesně tak se pozná vášeň. Jen mě děsí trošku to, že i on skončí u věty:"Tak pro kamarády to bude samozřejmě zadarmo.."

2 komentáře:

Mauglí řekl(a)...

Jej, já se sem dostal až teď a přečet si ten krásnej příspěvek. Ty Tomíku, jak já k tomu přijdu...?:)Jaká autorita a proč? Vážim si toho, co tu o mně píšeš! Pro mě za mě si mě zařaď kam chceš, příteli, kamaráde:D
To si piš, že pokud bych někdy měl tu parádní možnost (beru ale pouze veselejší variantu - svatbu), pak samozřejmě pro kamaráda to bu...
...;-)))

Hobitek řekl(a)...

Kubíku, beru tě za slovo a začínám pracovat na výběru písní, které by měly zaznít na mých 25. narozeninách; na svatbě; na křtinách prvního, druhého i třetího dítěte; na pohřbu movitého tchána (i s tchýní);... děkuji předem!