sobota 2. ledna 2010

Celoroční bilancování

Rok co rok se na Nový rok divím, proč všichni najednou rekapitulují uplynulý rok, dosavadní život, události v kultuře, ve sportu, v politice...Ano, přichází nový rok, budeme v letopočtu psát zase chvilku jiné číslice, ale nějak mi neštymuje, že by to měl být důvod shrnovat své úspěchy za posledních dvanáct měsíců. Politici by měli dělat takovou rekapitulaci rok po volbách či před ukončením volebního období, školy by výroční správu měly psát v červnu (logicky na konci školního roku), divadelníkům by se měly vyvěsit seznamy odejitých kolegů také na konci divadelní sezony...

Možná je to tím, že potřebujeme nějaké pevné datum, od kterého můžeme všichni najednou doufat, že nás čeká něco o kousek hezčího, než bylo to, co právě necháváme za sebou. Jenže to v mnohých z nás tak trošku budí dojem toho, že co bylo, už není a nebo se už nikdy nevrátí. A přitom by to byla ohromná škoda, kdyby se ty šťastné chvíle, které jsme prožili díky těm strastiplným, jen tak vymazaly z naší paměti, z našich životů.

Dělejme tedy debordelizaci (jak to trefně nazývá éro Šárka) vždy v momentě, kdy je to potřeba, a nečekejme na Nový rok ani na nějakou jinou příležitost, kdy se to všude nějakými sumáři a tabulkami jenom hemží. Pak byste se v tom také mohli lehce ztratit, porovnávat se s ostatími a vůbec se zamotat do něčeho, co s vaším životem tak úplně nesouvisí.

Třeba mně osobně bude "končit" jedna etapa cca za měsíc - pak bude ta pravá chvíle na hlubokou debordelizaci...s výsledky se samozřejmě pochlubím, tedy minimálně s těmi průběžnými;-)

3 komentáře:

Mary řekl(a)...

přesně proto jsem na to vykašlala taky:) i kdyz ... neco na tom Novem roku bude ... vzdy kdyz se divam na pulnocni ohnostroj, tak mam nejaky pocit, pocit z toho co me ceka nasledujici rok ... nepamamtuju si kazdy rok, ale ten lonsky se vyplnil v podstate do posledniho detailu... mozna to je akorat tou premirou alkoholu v krvi (kterou celorocne poctive udrzuju) nebo tema vsema barevnyma svetylkama ... nevim. Jaky pocit jsem mela tenhle Silvestr, to si necham pro sebe a za rok ti povim, jestli se to splnilo:)

Hobitek řekl(a)...

Maruško, jelikož mě s tebou za pár dnů čekají druhé Vánoce, pak si asi konečně užiji i druhého Silvestra - pak možná nějaké to vnuknutí co se životem budu mít také...jinak fakt iž nevím:-D

Mary řekl(a)...

těšííím sa těšííím, jenom mi ještě jenom pověz jak jsi v pb a v praze, páč já si to nepamatuji a už jsem obdržela rozpis z práce